18. november 2012

Nøstebarn teppe

Før jeg fikk skikkelig trøbbel med skuldra mi sa jeg at jeg ville strikke ett nøstebarn teppe til ei fra ett forum jeg er med på. Det har tatt sin tid, men jeg klarte å få det ferdig før vesla i magen ville ut.

Det som er med ett nøstebarn teppe er at det ikke er så veldig fancy, men det har utrolig egenskaper når det kommer til å holde baby akkurat passe varm. Babyer som ligger i ett slikt teppe blir ikke svett eller kald. Det er tynt og luftig! Det gir svale på en varm dag og masse varme på en kald en. Jeg brukte slike tepper til vesla mi og vet at det er slik, det var helt fantastisk! Helt til jeg fant ut at vesla slettes ikke tåler noen form for ull..... Da var det tilbake til klamme bomulls og fleece tepper igjen.

Hun som ønsket teppe likte gammel rosa og lilla, siden jeg elsker lilla selv ble det lilla :)
Jeg har heklet noen blomster som er festet med en perlebrad, slik at de kan taes av.


Jeg har laget en lite tag med en liten hilsen på baksiden.
Baby Tilda er farget med distress markers ♥

Ha en fortsatt flott søndag!


Klem 

5 kommentarer:

  1. Så flink du er til å strikke :)

    Klem!

    SvarSlett
  2. Lekkert Eva-Marie :D
    Så skikkelig godt ut og rekner med mottager blir superfornøyd!

    SvarSlett
  3. Gorgeous tag and your colouring is amazing!!! hugs, brigitte

    SvarSlett
  4. Så flott pledd, og lekker tag. :-)

    SvarSlett
  5. Lekkert strikket Eba Marie og sånn en nydelig liten tag også. Ha en flott kveld. Klem Bettina

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...